2012. augusztus 27., hétfő

Hétköznapok

Eltelt pár nap legutóbbi bejegyzésem óta!
Múlnak a napok, szép lassan elmúlnak.
Egyenlőre semmi jelentősebb változás nem történt életünkben. 
A child tax credit papírja megérkezett, kitöltetett és várja, hogy postázva legyen. 
Sokaktól hallom, hogy együtt jön majd a child benefittel. Szóval még várni és várni kell. Ami részünkről nem lenne gond! Mert a heti / 2 heti fizunkból eléldegélünk, de vannak ám fontos és még attól is FONTOSABB kiadások amik nem várnak és nincs már türelem, megértés. Azonnal ki, be kell fizetni vagy .... Bele sem merek gondolni, hogy vagy mi történik!

Újdonsült barátaink valamelyest helyzeti előnyben vannak, mert nagyobb összeggel indultak. Nem kérdeztem még tőlük, hogy milyen érzés volt, feladni/eladni mindent és elindulni. 
A befolyt pénzösszegnek hála (persze hiteles lakás, eladásából) itt  lakást tudtak bérelni, amit nagyon otthonosan be is rendeztek. Már van angol autójuk és jobban fizető állásuk mint az én uramnak! ;)

Nem lehetett könnyű nekik sem! Viszont töretlen az elhatározásuk és az önbizalmuk! Itt jobb lesz nekik! És nekünk is! Csak a kezdet ne lenne ilyen borzasztóan nehéz és hosszú!

Lakásbérlés: olvasni ezt és azt mindenhol! A lényeg, ha egyedül avagy ketten vagytok eleinte elég egy szoba. Általában 3-4 hetet kérnek előre kaucióként és az adott hetet. Amit megadnak árat, abban benne van minden. Minden alatt értem a villany/ a gáz, a fűtés, az internet.
Érkezéskor ha nincs aki segítsen, akkor kezdhettek egy bed&breakfast szálláson. Olcsóbb mint egy szálloda és kapució azaz deposit nélkül van hol aludnod.
A következő lépcső a studio flat.  Ez inkább egy garzon. 
Ezek után jönnek a lakások flat avagy házak houseok. Nem térek ki, hogy mire kell figyelni! Még magam sem tudom! De van sok-sok minden! 
Készülj fel Kedves Olvasó aki nyomunkba lépsz, hogy itt majd minden szoba, lakás, ház penészedik, dohos. Kivéve az újak. Esik ám itt elég sokat! ;) Pl. most is! 
Utóbbi lehetőségeknél általában 1 hónapot kérnek depositnak és 1 havi bérleti díjat. Minden mást neked kell majd fizetni (közüzemek).
Hallottam már olyat is, hogy ki lehet beszélni a sajtot a szájukból egy pár hónapos részletfizetési dologgal vagy egy felújítással! 
Nem tudom melyik jobb a privat vagy az iroda/agency. Előbbi kedvezőbb feltételekkel adja ki, pl. nem kér referenciát, nem ellenőrzi, hogy van-e elég fedezeted (kb. 24000 GBP/év bevételed), de nem is nagyon tudod számon kérni. Utóbbi az imént felsoroltakat kéri, nézi ; viszont ha bármi galiba van azonnal tudod hívni őket!

Az én uram egy nagy szállodalánc, apró kicsi porszeme. Takarít. Amivel nem is lenne gond, mert szerette csinálni. De úgy látom kezd belefáradni. Belefáradni a légkörbe, a kemény munkába. Főleg így, hogy tudja van könnyebb módja a pénzkeresetnek!

Ismét megtapasztalhattuk a magyar mentalitást! Közösségi oldal fórumában kérdezni mertem... Brrrr.... Mindig megfogadom, hogy de ez  volt az utolsó! Aztán persze mégsem, mert onnan szerzünk sok-sok tapasztalatot és segítséget és barátokat!
Szóval autót kell vegyünk az új munkához. 
Sajnos a mi 2 hitellel is terhelt járgányunk éppen haldoklik. Visszafordítható állapot csak egy kisebb vagyon kell most hozzá!
Kérdeztem hazánk fiait, hogy és hogyan és mennyiért. 
Angliában autót venni, sőt tovább megyek olcsó autót venni nem nagy szám! Ami sok a két biztosítás: Road TAX és az insurance. Jaj! Itt meg kell álljak, megkívánja női mivoltom! 
Hm! Azért elgondolkodtató... itt olcsóbb a biztosítás a női vezetőknek! Érzed? Érted? Ugye Kedves Nő Olvasóm érted??? És ugye azt is tudod miért???
Az autót csak az vezetheti akinek van biztosítása. Itt nincs add kölcsön az autódat! 
Szóvak most 2 biztosítást kell kötnünk ha én is szeretnék vezetni! Előre para! De majd lesz valahogy!
És ha ez a két fizetendő nem lenne elég akkor ott van még az MOT. Vizsga. Műszaki.
Drága fórumtársak hozták formájukat! Kaptam én hideget és meleget is! Hogyan merem azt írni, hogy nincs 380GBPm egy autóra ... más bicajt vesz ennyiért! Hja kérem! Jövő ilyenkor remélem én is ennyiért veszek valamit... vagy nem? Remélem nem! Remélem nem fog elszállni az agyam és nem fogom "szórni" a pénzt! Most 5-10 fontokért veszek bicajt az e-bayen. 
Akadnak azért olyanok is akik nem felejtik el az indulást. Talán onnan kapunk segítséget! Földim a srác... csak elég nehezen tudjuk elérni! Bizakodunk!!!!

Holnap benézek a suliba! Hátha már lesznek bent és hátha pozitív választ kapunk. Egyenlőre nem tudni mikor és hol kezdjük a tanévet! 
A magyar sulit se tudtuk még hivatalosan értesíteni, mert hiába kapott ma Édesanyám egy e-mail címet, nem működik. De holnap is megpróbálom! Hátha törölnek a bejövő levelekből és akkor végre landol az enyém is!

Zárógondolat: középső lánykámat az elmúlt években úgy igazán és hirtelen egyszer láttam megnőni. 2009. nyarán amikor a legkisebbet haza vittük a kórházból. Hirtelen olyan nagy lett! 
Aztán múltak az évek és fel sem tűnt, hogy mennyit változik. A minap nézegettem a képeket, hogy milyen csöpp is volt amikor az ovit kezdte, most meg már pózol, illeg, billeg! 
És itt Angliában történt valami amitől a kicsi lánykám ismét nagyobb lett!
Szerelmes! És már puszit is kapott! 
Mit éreztem amikor megtudtam a locsi-fecsi pasimtól a "titkot"? Nem volt könnyű és jóérzés! Inkább olyan szívszorongató, meghökkentő, rémisztő!!!
Nem akarom én még ezt! Ő az én kicsi lányom! "Ej, ráérünk arra még!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése